Kommunikations­avdelningen

Kommunikationsavdelningen stöder verksamheten i arbetet med att etablera, utveckla och stärka relationer internt och extern, regionalt, nationellt och internationellt. Syftet är att Linnéuniversitetet ska utveckla sitt varumärke och uppnå sin vision.

Kommunikationsavdelningen består av tre sektioner:

  • Forskningskommunikation och internkommunikation
  • Evenemang, medieproduktion och webb
  • Studentrekrytering och studentkommunikation.

Nedan ser du vilka som är kontaktpersoner för fakulteter, förvaltningen, kommittéer/råd. Några personer har specialistfunktioner.

I Kalmar finns kommunikationsavdelningen på andra våningen i Falken, Nygatan 18 B. I Växjö finns vi på tredje våningen i Universitetsbiblioteket, Universitetsplatsen 1.

Är du osäker på vem du ska kontakta på avdelningen får du gärna använda e-postadressen kommunikationsavdelningen@lnu.se så lotsar vi dig rätt.

 

Sektionen för forskningskommunikation och internkommunikation

FTK, Lnuc for Data Intensive Sciences and Applications, Lnuc for Biomaterials Chemistry

FEH, Linnaeus University Centre for Discrimination and Integration Studies

Internkommunikation och ledningsstöd

FKH, Lnuc Concurrences in Colonial and Postcolonial Studies, LNUC Intermedial and Multimodal Studies, press, podcast

FTK, FSV, Ekonomiavdelningen, Universitetskajen, Google Analytics

Sektionen för evenemang, medieproduktion och webb 

Översättning svenska/engelska Fotografering Sociala medier

Studentwebben, integrationer och utveckling

Sektionen för studentrekrytering och studentkommunikation

Studentrekrytering, marknadsföring, medieköp. The Bridge - strategiskt samarbete med IKEA

FTK, uppdragsutbildning, expertkompetens

FKH, innehåll och sociala medier, projektledare utbildningskatalogerna

Tjänstlediga eller föräldralediga

FTK, uppdragsutbildning, expertkompetens