Kommunikations­avdelningen

Kommunikationsavdelningen stöder verksamheten i arbetet med att etablera, utveckla och stärka relationer internt och extern, regionalt, nationellt och internationellt. Syftet är att Linnéuniversitetet ska utveckla sitt varumärke och uppnå sin vision.

Kommunikationsavdelningen består av tre sektioner:

  • Forskningskommunikation och evenemang
  • Ledningsstöd och systemstöd
  • Studentrekrytering och studentkommunikation.

Nedan ser du vilka som är kontaktpersoner för fakulteter, förvaltningen, kommittéer/råd. Några personer har specialistfunktioner.

I Kalmar finns kommunikationsavdelningen på andra våningen i Falken, Nygatan 18 B. I Växjö finns vi på tredje våningen i Universitetsbiblioteket, Universitetsplatsen 1.

Är du osäker på vem du ska kontakta på avdelningen får du gärna använda e-postadressen kommunikationsavdelningen@lnu.se så lotsar vi dig rätt.

 

Sektionen för forskningskommunikation och evenemang

FKH, Lnuc Concurrences in Colonial and Postcolonial Studies, LNUC Intermedial and Multimodal Studies, press, podcast

FTK, Lnuc for Data Intensive Sciences and Applications, Lnuc for Biomaterials Chemistry

FEH, Linnaeus University Centre for Discrimination and Integration Studies

Sektionen för ledningsstöd och systemstöd

Tjänsten som sektionschef är vakant.

FTK, FSV, Ekonomiavdelningen, Universitetskajen, Google Analytics

Översättning svenska/engelska Fotografering Sociala medier

Sektionen för studentrekrytering och studentkommunikation

FTK, uppdragsutbildning, expertkompetens

Studentwebben, integrationer och utveckling

FKH, innehåll och sociala medier, projektledare utbildningskatalogerna

Studentrekrytering, marknadsföring, medieköp. The Bridge - strategiskt samarbete med IKEA

Tjänstlediga eller föräldralediga

FTK, uppdragsutbildning, expertkompetens