Nyhet

Driftstörningar på Zoom kl 20:00 den 12, 16 och 19 mars

Med anledning av Coronavirusets utbredning behöver vår leverantör, Nordu.net, förbereda sig på ett eventuellt kraftigt ökat behov av medietjänsterna för distansarbete.

De behöver omstrukturera lite i sin datorhall för att snabbt kunna bygga ut kapaciteten om behovet uppstår. 

Arbetet sker med start följande tider (exakt sluttid kan inte anges utan de jobbar på tills de är klara på kvällen/natten):

Torsdag 12 mars, kl. 20:00

Måndag 16 mars, kl. 20:00

Torsdag 19 mars, kl. 20:00

Under tiden som arbetet pågår kan störningar på  Zoom-tjänsten förekomma.

Länk till vår leverantörs driftinformation: https://status.nordu.net

Kommentera (7)

  1. Zoom ligger nere i detta nu. Jag tänkte föreläsa men får ställa in.

    /datapoint

  2. Jag kommer just nu inte in på MyMoodle utan kommer till sida med info om zooms driftstörningar -  är det tillfälligt?

    /Maria!

  3. It-avdelningen har gjort en omstart, nu ska MyMoodle vara i drift igen.

     

  4. @Mattias, Zoom är en extern tjänst och kan säkert stundtals vara överbelastat.

    @Maria, Mymoodle är åter igång då vi hade en tillfällig störning.

  5. Jo, men det är väl den tjänst vi är hänvisade till för distansutbildning? Eller hur ligger landet där? 

  6. Jag genomförde en wokshop med 16 deltagare mellan 10:15-13.00 utan problem/störningar. Däremot upplevde jag att det var problem med att schemalägga en ny mötesinbjudan (då slutade Zoom att svara). 

  7. För att se belastning på zoom kan man gå in här: https://status.nordu.net/zoom.html